torsdag 22 augusti 2013

Städa, städa varje...


fredag... eller så torsdag!

Gokväll i stugorna!
...eller Go natt, borde jag väl säga.
Jo, man får väl nog kalla det natt när klockan börjar närma sej 23.
Här har det för ovanlighetens skull satts igång med städning idag.
Hubben har tvättat fönster och nu är de så rena och fina så det är inte klokt!
Jag kan väl inte påstå att städning är mitt favorit göromål precis, och när jag börjar har jag svårt att bara städa halvdant. Nääh, då skall alla pryttlar och mojänger torkas och tvättas ur.
Och det är ju inte riktigt klokt vilken mängd pryttlar och grejer man har samlat på sej!


Började med lilla toan.
Ni ser min "go bananas"-thing från denna sommar, va?!
Just det, transparent!
Men måste medge att dessa kosmetika "ordningshållare" från Nomess 
är väldigt behändiga och samtidigt fina att titta på!
 

Jepp, nu har lilla toan fått sej en omgång och får duga.
 


De kinesiska kalligrafipenslarna behövdes definitivt dammas av.
Uff!
 

Men oj så skönt när allt är putsat och man får njuta av renheten och doften av nystädat (och lite Byredo).
Tro nu inte att vi är klara än, nädå!
Vi fortsätter imåra, det är ju en dag då också.
Nighty night!
:)

2 kommentarer:

  1. Gillar inte heller att städa, men måste man så måste man. Man får helt enkelt hugga i och sedan se ett gott resultat efteråt :)

    SvaraRadera
  2. Jepp, så är det! Njut kvällen! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails