torsdag 15 augusti 2013

Byredo


Hej å hallå!

Har ni testat Byredos parfymer?
Vad tyckte ni i såfall?
Jag blev så nyfiken på dem efter allt beröm dom fått att jag inte kunde stå emot frestelsen till sist.
Bra marknadsföring, javisst.
Det är väl kanske där hela "hemligheten" ligger.
Lite tokig är man ju nog om man beställer doftljus och parfymer via nätet utan att ha en aning om hur de doftar/luktar.
Billiga är de ju inte heller precis.
Men jag måste medge att jag blev väldigt glad i speciellt doftljusen.
Vem kan stå emot en doft som heter Bibliotéque eller Cotton poplin?
Inte jag.
Älskar ju i vanliga fall alla dofter som påminner om rena lakan och .... "frisk luft".
Ähh, går inte att förklara, men Cotton poplin doftar juust så!
Bibliotéque har en lite tyngre (inte tung dock) doft med en aning av fräsch musk.
Inte dock söt och vämjelig utan...fräsch!
En sån som man skall mysa in sej i en mörk höstkväll under pläden.

Sen kunde jag inte heller motstå att pröva doften Blance, som Ben Gorham (grundaren) designat/byggt upp på basis av sin perception av den vita färgen.


"The idea for Blanche is, as the name suggests, built around my perception of the colour white. For the first time i actually made a fragrance for and with a specific person in mind. I wanted to capture her innocent and untainted side, with a fragrance almost transparent in nature. Blanche also represents an appreciation for classic beauty. The fragrance is pure and simple in structure but extreme in character." - B.G.

Njut dagen!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails