söndag 11 augusti 2013

Kraftsamlardagen


Gomorron sköna söndag!
"Samla krafter på Powerpark "....så var det visst jag sa.
Vet inte riktigt hur jag tänkte där, för efter att ha blivit gungad, swishad, snurrad, manglad och närmast centrifugerad i alla världens maskiner en hel dag så kände jag nog mej rätt så mörbultad och trött igårkväll.
Men, jag har vaknat av mej själv kl 06.00 i morse, så kanske var det precis vad som behövdes för att komma in i den vanliga lunken.
En "grande finale" för att fira slutet av sommarlovet.
:)


Som ni ser lämnade vi det vackra sommarvädret hemma när vi åkte.
Över Powerpark hängde skyn tung hela dagen, men vi lät inte sinnet bli dystert för det.
Dessutom slapp vi bli våta (om man inte räknar med vatten berg och dalbanans dusch), för regnet brakade loss först efter att vi satt oss i bilen när nöjesparken stängt.

Här följer ett bildregn över diverse maskiner och härvlar.
:)







Världens nordligaste berg och dalbana i trä.
Den ser inte speciellt skrämmande ut, men jag kan lova att den ger en skjuts som heter duga!

 
Vårat gäng i vatten berg och dalbanan.


 Jag tror detta var favoriten, bläckfisken!


Nöjda gryn!
 


 Och här kommer en varning!
Låt er inte för guds skull inte luras av denna söta manick!
Den är en varg i fårakläder!!
Så söt och vacker att man nästan måste sätta rosett i håret ocg dra på lackskor 
innan man sätter sej i den, men den svingar en upp till 9 meter och uppnår en fart som känns som om man satt i en centrifug. Dessurom "wobblar" den så man blir alldeles yr.
Har nog aldrig kramat kätting så hårt förr!
Och det hjälpte inte alls att blunda.
Stackars tösen åker nog aldrig mera i den efter att hört sin mamma gasta om den sista dagen i livet och andra domedagsprofetior hela tiden galenskapet varade.
Men jag trodde fatktiskt det.
Att det skulle bli min sista dag i livet.

Men det blev det som tur var inte.
Så nu får jag ta tag i en ny dag här.
Mycket att göra idag!
Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails