onsdag 28 augusti 2013



Hej på er!
Idag har jag inte gjort annat än rusat runt som en huvudlös höna känns det som.
Mycket som måste fixas för att vardagen skall rulla någorlunda utan grus i maskineriet.
På agendan stod bland annat lite kläder till tösen som prioritet nr ett.
(efter jobbet vill säga)
Men huga, vad svårt det är att hitta kläder i de lokala kedjorna till en  tös som börjat växa ur "småbarnssidan".
Byxor går bra än med storlek 128, men skjortor och t-shirts är det lite värre med.
Kunde inte annat än sucka åt alla "napa-paitor", nitar och döskallar och annat assymetriskt flams som hängde på galgarna.
Jag vill inte att min tös skall spatsera runt som en liten tonåring!!
 

Nå, efter mycket grävande och lite antastende av butiksbiträden kunde jag gå hem med nåt i påsen iallafall.


Ett par jättefina tights i ridbyxmodell och en heppapaita.
Giddiup!
:)
 


Lite smått basics i form av panthermönstrade tights, ett par pinka jeans och ett par beiga chinos.
Några vanliga collegetröjor hittade jag också, men det blir nog att leta vidare efter snygga t-shirts och tröjor. Med lagom längd. Som sluter under naveln!


Sen hamnade lite basic plagg till mej själv  i påsen också.
Behövde verkligen ett par nya jeans.
"Vah?? Färdigt använda?" Sa far min när han såg dem...

 Änglavingar still going strong.
Mina egna känns lite tilltufsade.


Och eftersom "blue is the new black", passar det väl bra med lite marint tema.
 

Sen hade vi en jättevacker kväll med strålande solsken över viken också.
Och riddarsporren i min vas blommar fortfarande så vackert.

Det enda jag önskar som avslutning på dagen är en god natts sömn.
Den saken skall jag ta tag i NU!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails