söndag 1 september 2013

Venetziaden 2013


Det var osäkert in i det sista hur det skulle bli med vårt firande av Venetziaden.
När hubben vid 20-tiden återvände från sin business-resa så bestämde vi att vi iallafall skulle göra ett besök till barndomsbryggan. Det var 20 grader ute, men jag drog på mej tjocka leggings, strumpor och de "nya" stövletterna i Ldir-stil. Hade även dubbla ylletröjor, men trots det frös jag och spenderade största delen av kvällen under filt på soffan tittandes på inspelade Maria Wern avsnitt.
Som sälskap hade jag Hugo-vovven (som blir alldeles galen av smällare...som ju ingen avfyrade denna kväll ;)...men ändå)
Jag tog mej bara några avstickare ut nu och då för att fotografera lite.
Hade också ett glas meducin, pappsens meducin som hjärtans kära ordinerat mej.
Trots det steg min temperatur så den närmade sej 39-strecket.


 En vacker solnedgång, som varje år vid Venetziaden.
Mami och pappsen hade sprungit med alla ljusslingor och slarvskaddar själva halva dagen.
Marshallerna och oljefacklorna fattades, de var ju inte tillåtna i år.




Hubben och mami var tvungna att fylla på alla tändare eftersom det var en hel del värmeljus som skulle tändas.




Vad grynen höll på med har jag iiingen aning om, men det var säkert inte olagligt...de hade ju skyddsglasögon på!
Vad grannen höll på med har jag heller iiingen aning om!
;)



Det är väl inte olagligt att läsa på paketet, eller...?






Det mörknade allt mer.
Vid mörkrets inbrott brukar den stora "grande finale" infinna sej.
Raketerna.
Men de uteblev.
Några enstaka fjuttare vågade sej upp på himlen, men de var snabbt räknade.
Trots det ficksommaren och segelsäsongen ett värdigt avslut.
En fin sådan har det varit om än den alltid känns lite väl kort.
Nästa är får vi dock en ny en.
Hoppas den blir minst lika fin!


Tyrkfelsnisse vill alltid säga sitt.
Ja-jaa, så går det när man försöker vara produktiv trots att tempen kräver sängliggande...
Trots det, Tack för en härlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails