söndag 1 september 2013

Det sista av Nisse


Hallojsan!
Så har vi nu officiellt höst. 
Och det efterlängtade regnvädret,
(som skulle ha hävt raket-och smällarförbudet)
som inte längre är så efterlängtat har ändå anlänt.

Idag skulle vi, alla hjärtans kära, ha samlats på barndomsbryggan för en säsongens sista 
"Nisses biff". Visst säljs biffarna året om, men av någon anledning har det blivit så att Nisses biffar är något som grillas och avnjuts just på/vid barndomsbryggan, sommartid.
Nu blev det iallafall så att de andra åkte iväg, medans jag stannade hemma.
Jag är nämligen lite rädd att smitta ner "russinen",
som skall åka till varmare breddgrader om några dagar.
Dessutom tänkte jag att jag kunde behöva vila.
Men här har jag jobbat nonstop med jobbrelaterade saker i 3h.

När de andra kom hem igen hade mami-gullet iallafall tänkt på mej och skickat med en massa gott!
Nisses biff (på tallriken är bara en halv en), LCHF lakritsmousse som du hittar recept på inne hos denna snygging och äpplen från mamis och pappsens översållade träd.

Så nu har jag fått min del av det goda och kan vila resten av kvällen.
Ha en skön söndagkväll alla glada!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails