söndag 22 januari 2012

FÜR PAMPILLE

 Ni kommer ihåg Pampilleskärmen från TineK som jag visade här i veckan, eller hur!? Jag berättade att vi har ett DIY projekt på G. Här är den nudå! En gammal svarvad träljusstake som jag fyndat på loppis för 3€.
 Såhär såg den ut i sin helhet. Ni ser att den är avsågad en bit uppifrån...
 Söta, snälla pappa/moffen har hjälpt till och sågat itu och borrat hål genom hela ljusstaken. Han har också sågat ut och filat till kanterna på en bit mdf, som skall bli den karakteristiska "kragen" som denna typ av lamfot behöver för att kännas riktigt "Tine K".
 Hoppade till av förtjusning när jag fann denna goding på loppis! Den har ju just precis rätt sorts "fotklump"!
 Nu återstår att borra ett hål i sidan av "fotklumpen" att dra ut sladden genom, sedan skall min hubbe (J:) limma ihop ljusttaken, installera lampkragen, dra sladden igenom  ljusstaken och måla hela kreationen. Vit tror jag att den blir...vi får se (och ni med!).
Nånting sånt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails