tisdag 31 januari 2012

Dammråttor och ranunkler



Halloj i alla stugor! :)
Är det bara hos oss som bykhögarna växer, dammtussarna  gror och ranunklerna säger "tack och adjö" i alltför tidigt läge eller...?
Kölden knäpper i knutarna medans vi rusar som "jehun" här i huset...spring, spring och spring ...utan att få något gjort åt hushållet.
Nå, hos oss är det nog bara jag som störs av oredan, grynen är så fullt upptagna med alla sina bestyr och vackert så! =)


Jag tog mej iallafall an att rädda det som räddas kunde och sparade dom ranunkler som ännu kunde stå upprätt och resten klippte jag av och sparade bara blomknoppen, som jag satte i koppar och muggar fyllda med vatten...där håller de väl sej ett tag till!

Vet inte vad jag gör för fel med just ranunklerna...just som de skall börja slå ut i blom så viker sej stjälken strax under blomknoppen och börjar dingla neråt... varje gång går det så.. :/
Tips...anyone??

Vetni, jag har en skatt som väntar på mej! Fick en stooor hög med ljuvliga böcker och bara väntar på den lugna stunden på kvällen så att jag kan dyka ner i literaturens förunderliga värld!
Gotta go! Trevlig tisdagkväll på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails