söndag 10 oktober 2010

Storm och äntligen lila!

Image Hosted by ImageShack.us

Tjohoo i blåsten!!

Har du stått med båda fötterna på jorden idag? Inte!? Nej, om du befunnit dej någorlunda ens på våra längd- och breddgrader så är det inget under för så som det stormar här just nu så känner man sej som värsta Mary Poppins genast man går utanför dörren. Så då gör man inte det...går utanför dörren, menar jag. Åtminstone inte mer än man måste! Jag skulle helst ha haft grynen fastbundna i ett snöre idag när vi skulle bege oss iväg på "plättkalas"!

Några bilder på halvflygande eller plättätande individer blir det dock inte idag.;) Jag tänkte däremot ge några bilder från gårdagen! Igår var jag tvungen att föra kära J. (som skulle iväg på arbetsresa) till den sydliga grannstaden för att ta flyget därifrån. Denna grannstad är en något större stad och jag hade därför möjlighet att leta efter mitt "lilla lila" där. Och Äntligen! Nu hittade jag dynor i olika lila nyanser!  

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Jag var tvungen att köpa lite olika för att kunna bestämma hemma vilken nyans som passar bäst. Nu kommer dessa att få flytta runt lite i hemmet tills de hittar sin plats. Men tro inte att det är klart, nej jag tror faktiskt att de behöver "kompisar" i gråmurriga toner ännu...så rumban var inte slut här! =)

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Här ser du också en glimt av den "nyklädda" stolen, som tyvärr inte kommer till sin rätt...inklämd mellan en skänk och förnstret...
Den har fått en ny dyna i en mörklila nyans.

Nej, nu tror jag faktiskt att det är dags för mej att slappa på soffan (bland mina lila;) en liten stund innan jag kojsar. Det är en sådan rumba på mornarna när man ensam ska få iväg både grynen och sej själv i tid!

Nighty Night på er! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails