tisdag 5 oktober 2010

Insikt och utsikt

Hallå i mörka kvällen!

Jag säger bara OJ vad det blir mörkt tidigt på kvällarna nu! Nu är det verkligen mystider, dags att plocka fram mjukaste finaste pläden, tända eld i spisen och tända många levande ljus! 

Jag lovade ju (nästan iallafall) att ni skulle få se bild av den nyklädda stolen idag, men innan man vet ordet av så är det ju mörkt och det är ingen vits att försöka fota i mörkret om man inte har ett stativ till kameran...och det har inte jag...ännu!

Dagen/eftermiddagen har fyllts av barnskratt, spring och kanelbullar här hos oss. Vi missade ju "kanelbulledagen" igår, så vi tog igen det idag och det passade perfekt eftersom gossen hade kär vän på besök :). Jag antar att "kanelbulledagen" är inprickad endast i den rikssvenska almanackan, men vi finlandssvenskar får väl åka lite snålskjuts nu och då, det är väl okej...eller hur!? ;)

Istället för de utlovade bilderna kan jag avslöja att jag kommit till insikt om ett par saker! (Vänta dej inga djupa insikter nu...;)

 Vårt hus är för litet! Det hjälps inte... Loppisförsäljningen har gått bra, men även om vi sålt bort många kassar (storlek Ikea), så märks det ingenstans!

  Om, och när det blir dags för att byta hem för oss så ska vårt nya hem definitivt vara...


...vitt!
Image Hosted by ImageShack.us
Bild: Sköna hem

Entrédörren ska vara...

...svart!
Image Hosted by ImageShack.us
Bild: TineK

Golven i det nya hemmet ska vara...

...ljusa, helst vita!
Image Hosted by ImageShack.us
Bild: TineK

Och utsikten ska vara över havet!

Nåja ska och ska...önska och drömma får man väl och färger är ju relativt lätta att ändra på...detdär med havet är ju sen en annan bulle! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails