lördag 23 oktober 2010

NOSTALGISK BUTIK


Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Besökte en underbar butik härom dagen. Köpte ingenting. Ingenting var till salu! Det fanns inte ens någon expedit! Dessutom hade jag inte rätt valuta...ingen har den mera!

Image Hosted by ImageShack.us

Jepp, det var förstås småstadens museum som jag/vi besökte! Som jag sagt tidigare älskar jag nostalgiska trippar bakåt i tiden. Kände mej nästan som Madicken där jag stod och tittade på leksakerna i hyllan. N ä s t a n så man kunde höra hästarna frusta utanför...

Image Hosted by ImageShack.us

Jag som älskar Astrid Lidgrens böcker (och speciellt i kombo med Ilon Wikland) har läst boken "Titta, Madicken det snöar!" flera gånger sen den första snön kom och här kände jag tom julstämningen i butiken, trots avsaknaden av julpynt!
Image Hosted by ImageShack.us
Här i småstaden har vi också nästan julstämning idag, för under natten hade ett nytt, mjukt snötäcke lagt sej över landskapet och ännu ligger den kvar! =)


Image Hosted by ImageShack.us






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails