söndag 5 september 2010

Swedish Hasbeens

Image Hosted by ImageShack.us
Aldrig i livet!,



tänkte jag första gången jag såg dem. Kanske berodde det på att jag själv upplevt tiden med remmade träskor, knästrumpor och kort-korta jeanskjolar när jag var 4-5 år gammal. Kommer ihåg att min "hippa mamma" hade köpt likadana träskor till hela familjen och jag tyckte de var jättefuuula!! Det var den bruna sorten som hade moccaremmar som möttes mitt på foten i en metallring, kommer du ihåg dem!? ;) Hur som haver fick mamma mej vid flera tillfällen övertalad att bära dom och jag kommer ihåga att jag alltid försökte gömma mina fötter genom att ställa mej bakom något...


Mitt första möte med Swedish Hasbeens var alltså inte heller någon "love at first sight"-story och jag tänkte länge att jag aldrig mera kommer att använda retro-kläder, av någon som helst sort!! But here we go again...som så många gånger förr! Jag har plötsligt gått och blivit stormförtjust i just dessa "retro träskor"! =O



Härom dagen när jag sufade omkring i cyber så hamnade jag halvt av en slump in på Fitts and Company´s blog och då var saken biff....vill ha!



Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us



Just nu är det väl närmast stövel- eller kängmodellen som är mest aktuell för min del, men till nästa sommar kunde jag nog kanske kunna tänka mej ett par retro träskor iallafall...kanske! ;)


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us



Swedish hasbeens kan du se alla modeller och alla färger...som en godisbutik! =)



Image Hosted by ImageShack.us




2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails