torsdag 29 juli 2010

Värmerekord

Idag har vi slått alla tiders värmerekord här i Finland...37,2 grader!



Senaste natt var det ett spektakulärt åskväder här som jag förgäves försökte fånga med min lilla Canon ixus kamera. Även J. försökte men lika förgäves han! I morse åkte vi så in till grannstaden där det var specialpris på en massa av Canon EOS modeller, och köpte oss vår första systemkamera.




Det är VÄLDIGT viktigt att ha med sej solglasögon och handväska när man ska iväg...även om man bara är 4 år!!


Dagen har sedan spenderats på "brandomsbryggan" där vi lekt och testat oss fram med den nya kameran. =) Grynen var mest i vattnet förstås, men vi njöt på bryggan!





Nu är det nästan så att jag hoppas på ett nytt åskväder inkommande natt..i såfall skall jag minsann vara beredd med kameran i högsta hugg! ;)


Jag fick en alldeles ljuvlig gåva an min käre make idag...

här en liten sneakpeek...



Hade sett fram emot en kväll med Ernst ikväll, men Nehepp...här får man vänta en vecka ännu!! Man får inte dra folk vid näsan på detta viset!! Så snopet!!


Nå...jag får väl ta fram kamerans bruksanvisning istället och studera hur kameran skall användas!

Ha det gött söta ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails