fredag 2 juli 2010

En hektisk, spännande och glad dag


De senaste dagarna har varit fyllda med förberedelser inför gossebarnets stora dag.

Idag blev han alltså uppvaktad direkt på morgonen och det var en mycket stolt och glad gosse som heeela dagen påpekade att nu är han faktiskt hela 7 år och klarar det mesta själv! Och konstigt nog klarar man med galans att skala ett äpple själv när man är hela 7 år, fastän det veckan innan var totalt omöjligt!! ;)






Eftersom både barnkalaset och släktkalaset går av stapeln först på lördag (i morgon alltså) så fortsatte vi med förberedelserna direkt efter uppvaktningen.. Jag hade ju sytt och bakat klart redan, så idag var det dags att inhandla allt tilltugg och alla små attiraljer som behövs....



Jag har medvetet unvikit klädrean som pågår i butikerna , helt enkelt av den orsaken att jag har så mycket kläder att de inte ryms in i garderoben (är alltså i desperat behov av en walk-in-closet ;)...men idag blev frestelsen för stor!!

Efter många sprungna ärenden skulle jag bara ta mig en snabbtitt på rean hos Lindex ...och hittade då en jättepigg solklänning för en tia...







och när jag ändå var i farten så vek jag av till http://www.blossom.fi/...

Jag har länge varit förtjust i denna klänning från http://www.branting.se/










och på blossom hittade jag följande...



















nedsatta med 40%!! Vem kan motstå det!!??! ;)




På kvällen var vi ännu en sväng till Villa SommarRo för att städa, sätta upp paviljongerna och förbereda så mycket vi kunde...här en sneakpeek på vimplarna jag sydde.










Nu skall jag dekorera en cheesecake och fixa en skattjakt innan vi kryper till kojs! =) CU!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails