söndag 4 juli 2010

Söt som en karamell!



Kvällen med stort K var inne ikväll! Min kära mamma ringde och sa "Nu är den klar, kommer du och hämtar den eller skall vi komma över med den?"


Den har kostat... inte blod (hoppas jag!!), men svett och glädjetårar! Det ligger många arbetstimmar bakom men vi är alla så lyckliga över den, att det inte finns ord nog att tacka söta mamma!!!


Här är den alltså...inspired by Odd Molly ...for My Angel Granddaughter By Grandma coat!









Lillpinglan (eller skall vi kalla henne "trollet" idag ;) förstod nog också att det var "extravärde" i denna kofta, för fastän hon i vanliga fall slänger även sina älsklingskläder i ett bylte på golvet, så hängde hon vackert upp denna dyrgrip på en galge när det var dags att ta av den! :)













TACK ännu en gång kära mamma!!! Du är guld värd!



Eftersom jag har hört att Odd Mollys "Grandmas coat" inte kommer att gå i produktion nästa vår så skall jag NU bege mej ut på nätet för att leta reda på en åt mej också...om inte annat, så finns ju Tradera!!

3 kommentarer:

  1. Otroligt fin!!!! En sådan skulle min lilla flicka också passa med! (och jag :) Kanske din mamma skulle vilja berätta hur den ska lagas? Det skulle vara super även om det skulle ta en evighet för mig att laga en...

    Hittade din blogg först nu. Tack, den inspirerar!

    h. Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa! =)

    Tack för dina fina ord, blir så glad!
    Tyvärr hade mamma inget mönster när hon gjorde denna, men jag skall göra ett inlägg om hur man skall/kan gå tillväga om man vill göra en liknande...måste bara tänka igenom hela förloppet och sammanställa en beskrivng först! ;)
    h. pinglan:)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka "underbaringar"!
    Både flickan och grandmas coaten.
    Kan din mamma tänkas vilja göra en på beställning?
    Och givetvis få bra betalt.

    Mvh Sofia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails