söndag 13 oktober 2013

Njutarsöndag


Hej hopp sköna söndagskväll och alla glada "där ute"!
Idag har vi haft en riktig njutardag.
Mumma och moffa kom över på mat och jag hade gjort en äppelpaj till efterrrätt.


Varierade mitt recept lite genom att riva på lite mandelmassa över äppelbitarna som jag strött kanel och socker över. Sen bara på med "täcket" av mjöl, socker och smör (+bakpulver).
Blev riktigt gott kan jag lova.
Gjorde också en egen vaniljsås och även om den inte blev perfekt slår den väl alltid en "köpis".
 
 

Ute blåste det ännu hårdare än igår och det fullständigt "snöade" löv.
Snö har de förresten lovat den inkommande veckan.
Moffen satt och spanade ut över viken och båtarna som ännu låg kvar vid bryggan där.
 

Maten glömde jag föreviga på bild (var nog ganska hungrig efter allt stohej i köket).
Men här var det dags för efterrrätten.
 


Mumma lägger upp på faten.
 




Sen slog vi oss ner i soffan och njöt.
Hugo kan den konsten bättre än någon annan.
 

Tösen njuter just nu av det hon gillar allra mest.
Att skapa. Hon sitter och pärlar en ödla på ståltråd.
Jag njuter också lite extra ikväll över känslan att inte behöva på jobb i morgon.
Tror banne mej att jag skall sätta klockan och ringa den vanliga tiden i morgon,
bara för att släcka av den och visa långnäsa, vända mej på andra sidan och somna om!
Hah!
Så gör jag.
:)


En njutningsfull kväll önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails