tisdag 22 oktober 2013

Att se sej besegrad

Gokväll på er glada!
Ikväll hade jag tänkt bjuda på bilder av vårt storbak. :))
Men det blidde inte som vi tänkt det.
Det blidde alldeles fööör stort. Degen höll på att ta över hela köket.
Piiuuh, vilken brottningsmatch det blev.
Försökte mej på att göra Cinnamon buns. Men det blev närmast pannkaka av allt.
Såg ett program om dessa för en tid sedan och har varit som besatt av dessa sedan dess.
Ikväll vaknade konstnären i mej och insisterade på att bakningen skulle ske pronto.
Där hjälpte inget annat än att följa sin inre röst sålänge driven låg på.
 Hade inte fått en blund inatt annars.
Nå, nu har jag fått det arbetat ut mitt system och vet hur jag skall göra nästa gång driven ligger på.
Mer vanligt socker, mindre "brown sugar" och definitivt mindre deg.
Och mera kanel.
Definitivt mera kanel.

Men creamcheesefrostingen var god!
:)


Jag tröstar mej med dessa vackra bilder istället.
Lånade härifrån.








Ha en riktigt skön kväll nu!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails