måndag 14 oktober 2013

Kylan kom



Hellou nya vecka!
Brrrr.. vilken kyla vi plötsligt fick!
0 grader i natt och det lilla olivträdet fick flytta in. Hoppas, hoppas att det får leva över vintern här inne hos oss. Just dethär trädet är mej lite extra kärt eftersom jag fått det av mina förra elever vid avskedet och byte av arbetsplats. Har inte riktigt haft hjärta att ens plocka bort hälsningarna om skön sommar ännu. Har tyvärr dåliga erfarenheter med olivträdens överlevnad sen tidigare.
Om du har tips för hur jag skall göra för att lyckas denna gång så pliis tipsa!
 

Vi startade dagen med varma drycker till frukosten.
Tösabiten skulle absoluut ha marshmallows i sin kakao.
 



Tösen har försett hushållet med vackra höstlöv.
En vas står på köksbordet, och visst...de är väl lika vackra som vilken blombukett som helst!


Nu sitter jag med en kopp värmande thé här, för medan jag visade långnäsa åt väckarklockan i morse så visade förkylningen som grynen haft långnäsa åt mej. Så nu sitter jag här och snörvlar, hatar att ha rätt men jag sa ju att den skulle hinna ikapp mej lagom till höstlovet.
Nå. jag är glad i allafall. 
För vetni, hubben meddelade för en stund sedan att han lyckades knipa ett par biljetter 
till konserten ni ser reklam för på macen nere!
:))


Ser du vem det är? Om inte så kan jag bjuda på
En av de bästa låtarna av denna fantastiska artist, tycker jag.
Ska bli kul att se och höra honom live!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails