söndag 27 oktober 2013

Att shoppa eller inte shoppa


Gokväll på er!
Här bjuder jag på "lånebilder" från den fina bloggen Villa Tretton i kväll.
Inte bara för att bilderna är så fina, utan för att bilderna sammanfattar 
två av mina långtida funderingar. 
Att shoppa eller inte shoppa. 
Nämligen soffan och Chhatwal & Jonssons härliga kuddar och bedspread.


Har svurit över vår 6 år gamla (svindyra) soffa så många gånger och har funderat på att köpa just Ikeas Kivik moduler som på bilderna. Klädseln är avtagbar och kan alltså tvättas. Det enda som ger mej huvudbry är rädslan över att modulerna inte skall hållas på plats utan ge sej iväg på små seglatser så att man plumpar ner mellan dem när man skall sätta sej.
Någon som har erfarenhet? Tipsa gärna!
Go or no-go?


Chhatwal & Jonssons kuddar har jag gått och suktat efter snart ett år nu.
Kan bara inte bestämma mej om jag skall köra blå eller grå färgskala.
Tala om ilandsproblem...I know!!
 

Day bordet och lampan finns redan i hushållet.
Sen har jag ju ett svart kinesiskt brudskåp liknande det på bilden.
Men det strå just nu i sommarstugan pga utrymmesbrist.
Skulle behöva en utomstående som såg våra utrymmen 
med nya ögon för att möblera från scratch.
Lite proffessionell hjälp med andra ord.

Nå, nu tror jag att jag tar och klickar några kuddar iallafall, 
sen får vi ta soffproblemet när hubben återvänder.
Trevlig kväll på er!
:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails