fredag 25 oktober 2013

Ensamma mammans vecka


Halloj i Lingonskogen!
En vecka i jobb efter höstlovet och ensamma mamman-valsen tvingade mej till litet blogguppehåll igen. 
En vecka fylld med möten, aktiviteter och allvärldenens ända tills tösabiten igen stupade.
Den förgrömmade flunssan vill bara inte ge upp!
Var hemma och vabbade igår och då tillbringades mesta tiden vilandes.


Idag har tösen mått lite bättre och blivit omhändertagen av likaledes snoriga mummagullet medans jag for på jobb. Mumma sköter så bra om grynen när de är sjuka. Tösen har alltid så fina frisyrer när jag kommer hem. :)
 
 (Vill dock inte vara med på bild och skyndar iväg när jag tar fram kameran, därav supersuddiga bilderna)


Vad har då hänt på en vecka?
Inte så mycket nytt annars, men naturen som var såhär vacker under en av våra promenader under höstlovet har nu skakat av sej alla löven och står gråa och kala och väntar på snön.
(Bilderna tagna med iphonen och inte bästa kvalité)
 


Den snälla, gulliga, envisa mumma/mamma vägrar tro mina ord om städförbud i vårat hus.
Hon hade idag igen städat och fejat medan jag varit på jobb.
Ja, vad kan man säga annat än "Tack söta gulle mamma, du är värd din vikt i guld och mer därtill ännu"! Men jag börjar överväga att återanlita städfirman vi hade för några år sedan, trots att de slarvade som tusan på slutet. Men bara för att mamma inte skall känna sej tvungen att kavla upp ärmarna.
 

Idag hade gossen också sin allra första innebandymatch. De var sååå duktiga!
Härligt att se hans självförtroende växa och glädjen i att höra till en grupp som gör något kul tillsammans! :)




Och medan kvällssolen sakta dalade ner bakom trädtopparna  hällde jag upp ett...



...hmmf, liitet glas rött till mej. Cause i´m so worth it! Och jo, mumma fick sej ett glas hon med!
Och nu blir det strax myskväll med grynen framför Idols!
TGIF!
Njut ni med sköna bönor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails