tisdag 24 augusti 2010

Tankefördriv

Idag har tankarna snurrat på "på högvarv"...har haft massor att göra de senaste dagarna och framför mej har jag några riktigt jobbiga dagar. Efter jobbet var jag så trött att jag var tvungen att ta en tupplur faktiskt! Blev väckt av barnen som skrålade att jag hade besök. Vilken överraskning! =) Två jättehärliga och söta tjejer hade kommit för att hälsa på! Kram på er tjejer, ni är toppen!! =))


Imårgon skall jag in till "sjukstugan" för ett ingrepp i halsen, inte skoj men nödvändigt dock!

Ikväll har jag försökt att fördriva tankarna med annat (skojigare saker) och då halkade jag in på sidor med lekstugor!


Kommer ihåg när kära pappa gjorde en lekstuga med en liten veranda framtill till mej och söstramii...hur den hade både spis med ugn och plåtar...köksskåp, både övre- och undreskåp i vackert teakträ. Mamma som tapetserade med en småblå-blommig tapet, den vitmålade hatthyllan och gardinerna...mormors gamla porslin (neeej!!! kan jag ropa nu!)... oj oj så lyxigt det kändes! Sen efter några år kom höststormen och höjde havsnivån så att hela tomten flödade och i samma veva fick sej lekstugan ett oönskat bad...:(


Här är några helt oemotståndiga lekstugor...

Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us



Denna vet jag att Lillpinglan skulle älska, dels för att hon och Gossen älskar att leka butik men kanske främst pga av namnet på butiken! ;)


Image Hosted by ImageShack.us


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails