lördag 28 augusti 2010

Snart, snart!

Lördagen började med ett besök på akuten för att hämta antibiotika eftersom såret i halsen infekterats. Därmed var min Lördag spikad! Åskådare.
Vi åkte till barndomsbryggan där man kan sitta gott i varma "stugan" medan man spanar ut över vattnet och bryggan...
Att titta på förberedelserna/festligheterna genom fönstret... ingår liksom inte riktigt i min vokabulär, kan inte...vill inte! Nej, på med de nya stövlarna och ut och fota måste jag ju! Bara lite i gången...igen och igen och igen...;). Nåväl, jag kände mej faktiskt riktigt kry när jag tagit mina mediciner!

Image Hosted by ImageShack.us

Nya stövlar ala "low budget", kul med lite bling-bling även i regn och rusk!=) Även Odd Mollys Fonda dress och capen från Day Birger et Mikkelsen skymtar.

Image Hosted by ImageShack.us
Förberedelserna är i full gång...

...det skall vara marshaller...
Image Hosted by ImageShack.us

och lyktor...

Image Hosted by ImageShack.us

och facklor förstås!

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Oj vad grynen väntade på mörkret denna kväll...

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us
Hugo, stackaren fattade nog inte alls varför alla sprang omkring som yra höns...

Image Hosted by ImageShack.us

Medan vi väntade på att mörkret skulle falla passade vi på att ha en liten "räkafton", rostade bröd som vi åt med creme fraiche, hackad lök, dill och räkor. Ja, förutom jag då. Ni vet. Åskådare! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails