onsdag 31 juli 2013

Socker och skor


Hallå på er!
Ja, nu tror ni visst jag fått solsting som ligger i solstolen med "stövlarna" på!?
Näe, riktigt så illa är det inte, trots att det varit en omtumlande dag.
Steg upp redan kl. 6.15 i morse (eller försökte rättare sagt), snoozade nog till ett par gånger tror jag bestämt. Har haft ett laboratoriebesök som "legat på" och tänkte få det undanstökat direkt från morgonen. Sen är det ju kanske dags att börja öva för "real life" också, även om jag gärna sov till 10 varje morgon om jag bara fick.

Nåja, anyways...labbenbesöket gav en hel del att tänka på och dagen har därför varit lite..hmmm, vad ska jag säga...vemodig på nåt sätt. 
Vet att jag måste säga goodbye till en hel del vanor jag haft annars betalar jag med hälsan. 
Ligger inte långt från diabetes nu nämligen. :/

Fick iallafall ett pip i telefonen som bad mej komma och hämta ett paket som jag beställt för ganska länge sen. Och det blir man ju alltid lite glad av iallafall!
Två par skor rikare är jag nu alltså. ;)


 Har haft ett par liknande som jag köpte i Portugal under tiden hubben jobbade och bodde där.
Började söka efter dom (trots att jag visste att de sett sina bästa dar) när Ldir skorna började dyka upp i bloggarna här i somras. Hubben erkände att han nog "högst antagligen, troligen slängt bort dem... kanske". Så när jag surfade runt i skovärlden i jakt på nya ballerinas och höstskor  och fick syn på dessa så var valet inte svårt!


Så medans gossen med bästisen surrade runt på vattnet runt barndomsbryggan, tösen badade och gubben pynjade på i segelbåten så rev jag ivrigt upp det nyss uthämtade paketet.


Tog några försiktigt trevande steg och slog mej sen ner i solstolen med skorna på.
Låg och funderade på hur mitt liv skall se ut. Vad jag måste ändra på.
Insikten att allt sött (+allt annat onyttigt, men gott) måste ge vika är inte helt lätt att acceptera för ett godistroll som jag.
Men jag vet, jag vet. 
Hälsan är det allra viktigaste!

Löparskor!
Behöver definitivt ett par nya löparskor!
:)



Mumma höll på att städa ur ett skåp och hittade en gömma med bortglömt påskgodis.
Första testet!
Tösen ville ha alla "surprises" som fanns inuti äggen och vi "skalade" alla äggen och tömde dom på innehållet och slängde chokladen.
Japp! Jag smakade inte ens en y t t e p y t t e liten gnutta.
Duktiga jag!


Så nu känner jag mej genast lite stärkt på min nya väg!
Det ska nog gå vägen dethär.
Som tur har jag min hälsofreak-mamma och hubben som kan laga så mycket gott och hälsosamt.
Samt peppa. 
Det kan man aldrig få för mycket av!
Jag är faktiskt ganska bra på det själv.
Pepp pepp!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails