tisdag 2 juli 2013

Förberedelser


Tjolahopp!
 Bloggen tystnade för några dagar.
Orsaken finner ni i föregående inlägg.
Det har varit massor med kalas på agendan och inte minst har vi haft ett eget kalas att förbereda. :)


Gossen fyllde hela 10 år! Kan knappt tro att det är sant...
Har rusat runt på stan och jagat presenter, huuh!

Hittade så fina gammaldags sugrör i svart och vitt, samt muffinsformar med prickar och stjärnor som satt som en smäck (sori att jag citerar Ernst, men han e ju bara för härlig, tycker jag;) och jag var ju helt tvungen att handla dessa för kalaset.

Till förberedelserna hör ju också att hitta på ett program för kalaset.
Till vårt program (och säkert många andras också) hör ju en skattjakt. Här är vår traditionella skattkista som dessutom låses med kedjor och hänglås. Sen måste killarna och tjejerna jobba för att hitta skatten och nycklarna. Ett mycket uppskattat program.

Eftersom vi alltid firar killens födelsedag ute på Villa SommarRo och denna vecka inte varit så hemskt somrig (läs varm eller torr) så ingick det i förberedleserna att elda i alla kaminerna/spisarna för att få upp värmen inför kalaset.

Men man måste ju tanka för att orka, här en de-li-ci-ous kyckling-ananaspaj som vi norpade med på vägen från "närbargeriet". Nam!

Sen måste man ju pynta lite också.
Jag har aldrig ångrat mitt tokiga infall att sy 70 flaggor på några timmar, för dessa har vi verkligen haft användning för. Dessutom har vi sluppit alla "slit och släng-skräpiga serpentiner" sen dess!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails