tisdag 2 juli 2013

Hipp hipp hurraaa!

 ...för våran Eje idag!
Våran lilla Spock (jo,  han hade "Spock-tofsar", som i  Star Trek, på öronen när han föddes för 10 år sen) har haft en mycket spännande och rolig dag och sussar för närvarande redan sött i sängen. 

 Vi åkte ut till Villa SommarRo redan från morgonen för att göra allt klart inför festligheterna.

 Vi festar inte i dagarna 3, utan tog hela faderullan på en och samma dag.


Först var det kalas för hela fina släkten. 
Eftersom jag inte kom ihåg att fråga lov av resten av gänget publicerar jag bilder endast på vackra mamma...


 ... och finaste pappsen.


Sen blev det dags att kalasa med de allra närmaste vännerna och skolkompisarna.
Det var både lekar, skattjakt och bad på schemat.
Dagen hade varit väldigt regning, båsig och ruggig...men lagom till att kompisarna kom sprack molnen upp och solen sken värmande och vackert under hela kalaset.


Vi hade ändå tagit det säkra före det osäkra och dukat inne i år.
(Vet inte vad den rosa ballongen gör på bordet och vad den skall föreställa ...tösen ville att jag skulle göra figurballonger, men denna tycks hon ha modifierat och placerat på bordet! :))


Vi valde att inte servera nån tårta alls, eftersom så få barn gillar det (åtminstone i gossens skara).
Istället blev det hotdogs och glassportioner med strössel, kex och valfria såser.

En lång, men rolig dag har det varit!
Nu är jag så trött i kropp och knopp så jag tror minsann jag skall unna mej ett "glas"
när jag slänger mej på soffan. 
Skål på er, och ha det bäst!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails