fredag 12 juli 2013

Att bygga lego


Jepp. Alla blir vi tvugna att bygga vuxenlego emellanåt, eller?!
Jag var faktiskt väldigt nöjd med mitt senaste lego, med tanke på hur billigt jag kom över det.
Enda felet var att bordsbenen hade fel färg (metallfärg istället för vita), men det löste hubben i ett nafs. Fram med målarfärg bara.
Sen byggde vi lego tillsammans.
Vilket kan vara både roligt och ibland lika påfrestande som att ta körkort med sin äkta hälft som lärare. Tro mej, jag har gjort båda och bilkörandet var rena barnleken jämfört med hur det är när vi skall bygga nåt tillsammans.
Båda vill läsa instruktionerna, båda vill hålla i bitarna och visa hur dom skall sitt ihop, båda vill skruva... samma skruv...samtidigt...

Nå vi klarade det och blev riktigt nöjda båda två. Tillsammans. Utan oreda eller surande.
Tänk det!


 Min nya "hörna" är en del av projekt 2/3, alltså sovrummets mini-make-over.
Eller mini och mini. Vem vet var det slutar.
Jag saknar ju som sagt regulator, så ifall den äkta hälften intre drar i nödbromsen kan det sluta var som helst...faktiskt.


Äntligen har Ehrenstråhle &Wågnerts Bombay tavla hittat en plats på väggen och slipper stå i en vrå!


Fullkomligt älskar den transparenta stolen och den är väldigt bekväm att sitta i också.
Och nej, det är inte Kartells stol utan denna är en billigare variant från Etola. Eftersom jag är så ombytlig i min smak tycker jag om att ibland handla billigare eftersom jag då slipper hålla fast vid en möbel/stil bara för att jag satsat så mycket på den.




Nu känner jag att det är dags att ta itu med sänggaveln och ja!, det finns möbelspik på band som jag funderade på tidigare! Jeeiij!!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails