lördag 3 september 2011

Somewhere over the rainbow




Tjingeling i lingonskogen!
Idag blev det höst. Luften är krispig och ljuset annorlunda, och det är kyligt..på riktigt. 
Har just varit och hälsat på till barndomsbryggan där det bjöds på den supergoda skinkpajen =).


 


 

Vi har ju turen att bo vid kusten och barndomsbryggan finns längs "7 broars väg". Har sagt det förut och säger det igen: Jag kan inte föreställa mej att inte bo nära vattnet! Då skulle jag känna mej väldigt instängd.


När vi åkte hem var ljuset så förunderligt vackert så vi åkte den vägen som hade allra flest broar för att få beskåda ljuset över vikarna.


När vi körde in på gården här hemma bongade vi den: regnbågen. Grynen började genast tjoa och pladdra på om skatten vid regnbågens slut. Jag hoppas i mitt stilla sinne att de skall förstå (för jag vet att det är en sak man måste upptäcka själv) att skatten är precis här framför dem. Här och nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails