fredag 9 september 2011

Skomakarns ungar

Idag var det sportdag för grynen (och många andra gryn). 
Så blev det en "skomakarns ungar" - i repris. Tösabiten hade annars rätt mundering ( och vi hade tom kommit ihåg mellanmåls-matsäck denna gång- duktiga vi!). Men på fötterna hade hon ballerinatossor!! 
Hur tänkte vi där då? Näe, vi tänkte nog int alls. 
Var så koncentrerade på matsäcken att vi ställde väckarklockan lite extra tidigt för att göra den...märk väl vi! För man kan väl dela på ansvaret lite vah?? ;) 
Hur det gick då? 
Jo i första kurvan på 400 meters sträckan tappade tösen ena skon. Men hon var inte "mopsis", hon satte sej ner på banan och satte den på sej igen och sprang sen glatt vidare. :) 
Och när jag beklagade mej senare över min dumma miss så sa hon bara " äh mamma, det va väl ingenting...jag satte bara på skon igen och sen sprang jag ikapp dom andra!" :) 
Ännu en sak som jag kunde lära mej av tösabiten alltså. Det e inte så farligt att man tabbar sej, det är bara att göra det bästa av situationen och försöka ha kul i allafall. Ska försöka komma ihåg det...nästa gång jag tabbar mej. Lär inte behöva vänta så väldans länge antar jag. ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails