söndag 18 september 2011

Långa steg

Halloj i stugorna!
Vilket härligt väder vi välsignats med detta veckoslut! 
Det är sådär härligt krispigt och klart i luften och solen strålar. =)
Grynen skulle helst vara ute hela tiden och hitta på små äventyr.
Jag har filat och bråkat med HTML-koden något så innerligt denna dag så jag hoppas att jag slipper göra det på läänge. Men nu har jag äntligen fått till fonten/typsnittet jag velat ha så länge. =)
 Tösabiten hoppar helst omkring i sina "begagnade-3 nummer-för stora-converse" och som hon sa häromdagen "mamma, i dehär skorna ser jag ut som en stoor flicka" så märker jag plötsligt att hon faktiskt håller på att bli "stora flickan" nu! Och när hon har just de skorna på sej så kan man faktiskt se att hon riktigt tääänjer på stegen och försöker vara stooor...vilket kan se ganska komiskt ut! =))
Då påminner hon faktiskt lite om en viss Pippi Långstrump! ;))

 Hon hör till "upptäckarsorten" ...tösen..och vänder på alla stenar och letar i alla skrymslen...och kommer hemslarvande med alla möjliga "skatter" som hon hittat i naturen. =) 
Hör till 6-års fasen har jag förstått. 
Inte så roligt alla gånger ...när man skall tömma fickor inför tvätt eller hittar en samling med stenar, kottar och pinnar i sängen. Meen, den är viktig dendär 6-års fasen antar jag och låter henne därför hållas och förklarar för 1000:de gången att vissa skatter förvaras bäst ute. Sen är det ju inte alla gånger hon instämmer och då kommer vi in på en annan fas...trotsets fas, men den behöver jag knappast redogöra för här. ;) 

Nu ska vi ta och mysa en stund här innan det är dags att ta itu med planeringen för inkommande vecka.
Ha en skön söndagkväll bloggisar! =)


2 kommentarer:

  1. Så söt hon är din lilla sexåring, jag känner igen det där med att de drar hem en massa. kan vara pinnar kottar vad som helst. Min lilla använder sina fynd att baka med i lekstugan:)
    Angående ditt nya typsnitt- hur i hela världen gör man ,jag tycker att detta är det finaste och mest lättlästa och skulle så gärna ha det med. Skulle du kunna förklara för mig:) snälla:)

    stora kramar
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan Jenny!
    Och Tack för din fina kommentar angående tösabiten! :) Jo kottar och pinnar låter väldigt bekannt..tyvärr har vi ingen lekstuga eller annat ställe där barnen kan leka ute med sina skatter var vi bor just nu, så de hamnar automatiskt och mystiskt nog alltid uppe på rummet och , bevare mej, i sängen!! XO
    Angående typsnittet så har jag skrivit in Century Gothic som första font för allt i HTML-koden. Alltså både för sidebar, descriptionfont och alla andra ställen där fonten nämns. Det är lite knepigt att förklara men jag prövade mej fram steg för steg och såg till att alltid ha en kopia av (den orginala, orörda) HTML-koden i säkert förvar ifall ngt skulle gå snett! Det e bara att fråga ifall du vill att jag skall beskriva närmare!
    varma kramar Pinglan:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails