söndag 16 maj 2010

Lördagspyssel


Jag skojade ju om att Lördagen skulle bli lagstadgad pysseldag hos oss och denna lördag pysslade vi faktiskt! Vi håller ju på att inreda kaptensgossens rum och märkte att där behövs en ljus och ganska stor tavla för att "lugna ner" en ganska orolig fondvägg.
Vad kan vara roligare än att pyssla en själv? Då får man ju dessutom en som är mera personlig! Vår går naturligtvis under temat "flygplan" eftersom gossen drömmer om en karriär som flygkapten eller flygplansritare/planerare...undrar just vad en sådan har för titel???

Vi knallade iväg och köpte en canvasram och när lördagens strapatser var till ända gick vi in för att pyssla.
Vi målade tillsammans den vita bakgrunden. Sen valde vi ut bilder på flygplan som vi printade ut och förde över till "nersolkat" linnetyg . Jag har en förkärlek till slitet och fläckigt linnetyg och tavlan ville vi/jag ha lite sådär "ruff" och tufsig! ;).
Av linnetyget klippte vi sen stjärnor som vi limmade fast på bakgrunden.
Jag hittade också en text som jag överförde på en trasbit av vitt linne.



Sen målades bakgrunden en gång till (akrylfärg som torkar ganska snabbt). Tavlan är ännu inte riktigt klar, men såhär ser den ut i detta skede.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails