söndag 1 december 2013

Lilla jul


Halloj på er alla!
Hoppas att ni alla haft en riktigt mysig lillajul! :)
Det var länge sen sist, verkligen.
Saken är den att ibland är man tvungen att pausa allt, oberoende om man vill eller inte.
Så gick det för mej.
Efter en heelt crazy höst,  ensam med barnen och huvdlöst mycket arbete
så sa både kropp och knopp ifrån.
Till slut klarade jag inte ens av att få mat på tallriken åt kidsen.
Min söta mamma hamnade att "hoppa in" och hjälpa till med de allra flesta vardagssysslorna.
Att stiga upp på morgonen var så svårt att jag kräktes.
Mot slutet av veckorna tog tårarna och ilskan överhanden
och när det välsignade veckosluten kom orkade jag inte alls upp ur sängen.
Så nu är jag på "time out" resten av året. Varit redan nästan 3 veckor.
Har sovit och gråtit, sovit och gråtit.
Sakta men säkert skall väl orken återvända.


Även hos oss har några adventsstjärnor plockats fram och kidsen fått besök av tomtenissarna.
Glöggen blev korkad och vi myste tillsammans.




Jag har dessutom tänkt bjuda er läsare på en julkalender detta år.
I vår lilla stad finns en gammal mysig stadsdel vid namn Skata (uttalas inte som fågeln utana med kortkorta vokaler;). Föreningen för den stadsdelen ordnar varje år ett mysigt adventsjippo i form av julkalander. Den geniala idén går ut på att man köper en kalender som består av en karta med en ny adress för varje dag. Sen "öppnas" en ny lucka i ett fönster på den givna adressen varje dag.
Man får sej alltså en mysig kvällspromenad samtidigt som man får uppleva den underbara julstämningen i den mysiga stadsdelen.
Så om ni vill kan ni titta in hos mej varje kväll, jag skall försöka hinna med kidsen på en lucköppningspromenad varje kväll.

Tills lucka 1... Hare gött!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails