tisdag 3 december 2013

Det blidde en soffa och lite till...


Gomorron på er!
Ja, innan allt "brakade loss" så var det ett himla tjat om en ny soffa och de där 
Chhatwal & Jonsson kuddarna här inne, eller hur!? ;)

Kuddarna och täcket beställdes för länge sedan och jag säger bara: 
Kolla noga varifrån ni beställer tjejer!! 
Eftersom detta "brand" inte finns att fås i Finnlandet ännu (rätta mej om jag har fel) 
så var jag tvungen att beställa från avlånga storebror i väst. 
En firma ville ha 15% (dyrast  i dethär fallet) av köpesumman för frakt hit till Finnlandet 
och en annan ville ha 350 sek!!  Detta motsvara ju ca 40€!
Slutligen hittade jag Tullhuset Living som sände mej varorna "enligt listan" för 59 sek/6,60 €.
Tala om skillnader i fraktpriser!!


Soffan blev hämtad i etapper eftersom alla delar inta fanns att få tag på på ett och samma ställe.
De har nämligen produktionsuppehåll med Blekigevita klädseln till Kiviksoffan. 
Egentligen skulle tyget utgå, men nu har produktionen förlängts med ett år, men produktionen har inte kommit igång ännu.
Alltså är våra delar ett hopskrap av delar från Haparanda, Tammerfors och Helsingfors.
Tala om roadtripp när alla delar införskaffades på 3 dagar, det var nonstopkörande i 3 dagar det!
(Hur galen får man bli?)



Hade vi bara lite större hus hafe jag tagit en schäslong/divan till andra änden av soffan också.


Men vad har vi här då?
Jo, jag lovar...vår tös måste ha varit en katt eller hund eller nåt sånt i ett tidigare liv för
hon fullständigt ääälskar pappkartonger. Hon flyttar genast in!
I de flesta fall brukar vi smussla ut alla kartonger innan hon hinner se dem, 
men igår var det den vanliga visan. 
"Åååhh, kan jag inte få den?? Till mitt rum? För en stund åtminstone? Får jag sitta i den en stund...och rita? Snääääälllla!!"


Och vem kan väl förneka henne det då?
Näpp. Här bodde hon alltså en stund i går eftermiddag då.
Eller ganska länge egentligen.
Ända tills storebror kom hem från skolan med en kompis.
Då blev det visst lite genant.
;)
Men var och en måste väl få bo som man vill, eller hur!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails