torsdag 2 januari 2014

Ooookej! Got the message!



Halloj!
Ja, vad håller jag på med här då, kan man fråga sej?
Ett försök till att skapa en ny trend?
Vänder in och ut på mej själv "and all my belongings"?
Nähepp.


Ett ganska enkelt svar.
Hunger och "stupidity".
Maxat.



Efter att vi fått iväg grynen till skolan imorse så gjorde sej hungern påmind.
Och eftersom det är början av ett nytt år och det hör till att man ska försöka börja ett 
hälsosammare liv varje nyår så tänkte jag göra det.
Nej, jag ger inga nyårslöften, eftersom jag med min karaktär vet att det bara är ett sätt att
bekräfta sina egna misslyckanden.
Skulle överhuvudtaget inte ha "knystat" ett pip om detta,
 om det inte varit för denna aplukt i huset just nu.

????? tänker ni säkert just nu.
Lugn, svaret kommer.
Pusselbitarna kommer att falla på plats.



Hunger, hälsosammare liv var det alltså det handlade om.
Inspekterade alltså kylskåpet.
Nämen, vart har min ena fruity-lågkalori-superduper-shake-joghurt-drink tagit vägen??

Jovisst ja!
Hade den ju med mej när vi var till grannstaden för att julshoppa med mammagullet innan jul.
Hade. Just rätta ordet.
Vet ni hur mycket trash och annat man hinner stuva ovanpå en såndär
super-duper-drink på litet över en vecka??
Sätt ännu en ca 1kg:s kamera ovanpå det.
Då kanske ni börjar förstå!?



Just det.
Rappakaljasörja bigtime, hela väskan full.
Luktar som ett gäng apor kräkts i den.
:(



Så vad kan man/jag lära av dett då?
Att världen är rutten och försöker sparka mej i huvet?
Eller kanske att en väska är bara en väska.
Även om det är en Louis Vuitton.
 Kanske världsalltet vill ge mej en hint och levnadsregel inför det nya året?
Att fokusera mera på de viktiga sakerna i livet och inte så mycket på det materiella, förgängliga?!
(Och att INTE förvara super-duper-fruity-joghurt-shake-drinkar i handväskan!!)

Jepp Murphy och världsalltet.
I got the message!!
Thanks!
Och jag lovar försöka!
Trots att jag inte brukar ge några löften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails