torsdag 6 januari 2011

CASPAR, MELCHIOR och BALTHASAR



När jag var liten prydde vi till julen alltid köksväggen med en (i mina ögon gudomligt vacker) plansch som föreställde de tre vise männen, konungarna Caspar, Melchior och Balthasar. Den hängde på sin plats i många, många år...ända tills min mamma en jul konstaterade att den var så "skrollig" och söndrig att den "gjort sitt".
Jag blev så besviken att jag broderade en ny väggbonad med de tre konungarna på och jag använde alla slags broderistygn som bara är uppfunna och det var guldtråd, silvertråd och kanske även några pärlor inbroderade. Men på något sätt blev det aldrig samma sak!
Orginalet...den långsmala planschen från "mors julbrev" var oersättlig...så nu "ofinns" Caspar, Melchior och Balthasar i barndomsköket varje jul! Och man liksom hajar till fortfarande:"Men! Där borde ju C, M och B hänga!! Aj, jovisst jo!! =("

Well, well..life goes on iallafall!;) Våran trettondagskväll förgylls av två hyrda filmer och Ben&Jerrys "Fairly Nuts" =)!
Vad gör ni en kväll som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails