torsdag 27 juni 2013

Åskväder

 Tjingeling alla fina!
Hoppas ni har det bra!?
Här har regnet stått som spön i backen idag och åskan har dragit fram och tillbaka över viken otaliga gånger. Som synes njuter inte tösen av åskväder såsom mor sin.

Eftersom jag byter jobb till hösten tyckte jag att det var en perfekt dag för att städa ur mitt gamla arbetsrum idag när det ändå regnade. 
Når vi återvände hem efter att ääntligen fått det gjort så kände jag att jag kunde gå till 100% på semester"mode" och slängde mej därför raklång på sängen med en god bok. 
Där slocknar lampan.
Vaknade nyss och märker att hela dagen gått.
Inga bilder trots stordåd (arbetsrummet;), men ger er några bilder från soliga gårdagen.

 Då fick jag åka med håret fladdrande i mammas "lilla bil", tjohoo!
:) 
Om det finns någon därute som klarar av detta (att åka med taket öppet) utan att sträcka upp armarna och vifta som ett småbarn när ingen annan ser så vänligen förklara för mej hur ni klarar av det!

 Hubben och gossen åkte iväg direkt från morgonen för att köpa en aktersnurra till moffens gamla båt och sen såg vi knappt röken av dem på hela dagen (förutom när det vankades mat).

 Mumma bjöd bla på revbensspjäll och det var såå gott!!

 En mumsig sallad!

 Barnen ville ha pasta med nuggets och det fick dom.

 Som efterrätt bjöds det på pavlova, dagen till ära...

 för det var Katjas födelsedag, hipp hipp hurraa!! 

Jo. söstramii var också där.
Halvgalen som vanligt!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails