söndag 11 mars 2012

Sköna Söndag


Skön söndag på er allihop!
Här har vi haft en riktigt fin dag med strålande solsken! Började dagen med ett besök till simhallen, jepp idag var vi välkomna. 
Hela dagen har jag gått omkring och nynnat (småylat) på Loreens Euphoria, den är ju så bra att jag får gåshud när jag hör den! Grattis Sverige, i mitt hjärta har ni redan vunnit ESC!

Sen bakade vi lchf semlor. Hubben fick ett infall att blanda i lite saffran och det blev en hit! 
Nom nom!!

Hubben tänkte också skämma bort mej lite och gjorde lchf-glass och då blev det äggvitor över. Då vaknade husmodern i mej och jag tänkte att äggvitorna blir ju perfekt till maränger till glassen. Och eftersom "lchf is the word" för oss vuxna så böt jag ut sockret mot Stevia. 
Skulle jag inte ha gjort...

 Marängskorpor blev det. Inte så nom nom, men knapriga iallafall.

Glassen. Hmm...kan man kalla det glass...nåja fräscht och krämigt var det iallafall. Helt ok.
Nu blir det strax playdate här, men först ska jag sörpla i mej mitt kaffe.
Ha en fortsatt fin en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails