onsdag 30 november 2011

My Lucky Star


Halloj på er!
Idag har jag orsak att tacka "my lucky star"! Jo, så är det, och en sten har fallit från mitt hjärta när jag kan konstatera att alla i familjen är friska om man bortser från vanliga flunssor och småkrämppor. =)
Själv har jag legat hemma för andra dagen med feber och snuva (och en röst som skulle göra både Rod Stewart och Bonnie Tyler gröna av avund). 
Men det har inte gått någon nöd på mej, för som sällskap har jag haft två snoriga (och litet febriga) gryn. Den fjärde snortotten åkte iväg på arbetsresa.
Mellan "verserna" har jag haft tid att lite snorsurfa runt bland andra bloggar och trevliga sajter. Alla likasinnade vet att man överallt stöter på dessa underbara pappersstjärnor såhär inför julen. Jag halkade in på Toast´s sidor och hittade de, enligt mej, allra vackraste stjärnorna där! Nu har jag gett mej attan på att skapa likadana själv.
 Hur man gör dem ser du här.
Tro´t eller ej, men de var verkligen superenkla att göra 
och jag har testat såå många stjärnor i origami de senaste dagarna så jag vet!
Allt du behöver är ett vackert papper i pentagon/femhörnigt format. Det kan ju vara lite knepigt att göra en modell för det, men tex här hittar du en sida där du kan printa ut en modell och förstora upp om du vill ha större stjärnor. Med denna modell blir stjärnorna ca 10 cm från spets till spets.

 

Tror dock inte att jag skall bada i mina girlanger sen, utan vackert hänga upp dem! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails