onsdag 27 juli 2011

New England

Kannustalos Aarre

Hola! Bom Dia!

Här har vi en vacker solskensdag igen och det bär säkert av ut tills havs i igen (i allafall om vi låter gossen bestämma;).
Vi borde också i något skede besöka grannstaden där årets bostadsmässa går av stapeln. Sötaste mamma har fixat biljetter till oss och lovat se efter grynen så det blir samtidigt ett litet andningsrum för hubben och mej! :)

Jag är ju lite extra nyfiken på årets mässa eftersom alla lokala husleverantörer finns representerade där. Dessutom verkar som om vi fått ett nytt New England här i Österbotten! ;) Och hela området går i vitt! Lite tråkigt har jag hört uttalas men jag tror att det kan vara helt i min smak!



Inredningen i Kannustalo:s Aarre går i New England stil

Kannustalos/ Oravais Hus Venla

Venla är ett hus just i min smak. Tyvärr är planlösningen dock inte riktigt vad jag hoppats.


Även Heikius Hus har satsat på ett hus i New England stil. Inredningen går också i marin anda. Inredningen är planerad av Pernilla på Blossom.




Port Victoria från Teri-Hus



Port Victoria från Teri-Hus är också ett Hus i New England stil.
New England husen på mässan är alla väldigt lika varandra i exteriören, men jag är säker på att de skiljer ganska mycket i planlösning och inredningmässigt. Kanske jag har fel, det återstår att se!


Du kan se mera av dessa hus genom att klicka på länkarna från vilka jag lånat bilderna eller genom att besöka hemsidan för årets bostadsmässa!

Ha en härlig dag hur-än och vart-än du bor! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails