måndag 9 september 2013

Vackert hem, vackra grejer


Hallå på er i denna nya vecka!
Ingen av er har väl undgått att se bilderna från detta vackra hem som figurerar i alla bloggar just nu.
Nå, ifall ni inte sett dem så har jag valt ut mina favoriter från hemnet , som ju har denna fina lägenhet till salu just nu.

Vad är det då för speciellt med denna?
Jo, den är mycket fint inredd...enligt min mening.
Den nuvarande ägaren är  ju även en av  ägarna till butiken Artilleriet.
Då har man ju lite andra förutsättningar att "krydda" sin lägenhet med det lilla/stora extra.


Såsom stolar av Thonet.
Ni ser också en glimt av min eftersuktade Gubi-spegel.

Vad har vi här då?
Jo en Beni Ourain matta.
Och zebrakudden som är slutsåld.
Jag gjorde faktiskt en ny en efter mitt prov-DIY-projekt.
Den blev så bra att jag nog måste visa er den nån dag.
Och soffbordet.
Skulle inte tacka nej till stommen, men jag skulle nog föredra en betongskiva på stommen.
Eller kanske carraramarmor.





 Uj, uj...dom stolarna alltså!
såå fina!



Och där har vi den igen, Gubi-spegeln.
Mmm.
Och en Beni Ourain igen.


Märkte förresten när jag surfade runt att Ellos har en Beni Ourain-look-alike matta till en mycket förmånligare peng. Så hör du till dem som gillar dessa mattor men liksom jag aldrig har samma inredning särskilt länge så är denna ett hett tips.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails